vineri, februarie 05, 2010

despre "relatia serioasa"

cred ca am gasit raspunsul...o relatie serioasa iti arata cine esti.poti fi plictisitor sau sufocant,tu decizi.imi spunea un amic azi "toate relatiile sunt procese de atasare si toate despartirile sunt procese de detasare".

nu ma simt pregatita pentru o relatie serioasa pentru ca nu stiu cine
sunt.Noica spunea ca "omul e ceva ce se defineste neincetat"...poate ca nu voi sti nici peste zece ani cine sunt,dar voi putea spune cine nu sunt,voi avea mai multe sanse pentru omogenitatea eului,imi voi stapani mai bine parerile,principiile sau emotiile(desi nu sper)

totusi,nu as vorbi despre o "relatie serioasa",mai curand as spune o "relatie matura".
maturizarea-procesul complex in care ma simt antrenata non-stop.atunci inseamna ca pot avea relatii complexe,dar nu pot avea relatii "mature".

incredere,siguranta si comoditate sunt ingredientele relatiei
mature.nu le pot experimenta pe toate in acceasi relatie...poate am facut-o la 16 ani,dar a fost vorba de o perioada relativ scurta,curmata de un esec a carui dovada este frica de atasament fata de ceilalti,dorinta de relatii pline emoional dar reduse temporal.
nu vreau sa ma oblige cineva sa-i indeplinesc nevoia de securitate,sa fiu
si maine acolo pentru el.asta cred eu ca este esenta unei relatii serioase.

in acelasi timp nu te poti izola de ceilalti si spune ca esti
libera.ai nevoie de o voce care sa-ti confirme infinitul de posibilitati.dar vocea respectiva poate fi mereu aceeasi?oare nu rutina este cea care distruge libertatea?

o relatie ma rupe in doua parti:una cere libertatea de a iubi neconditionat,fara obstacole morale, iar cealalta isi revendica dreptul la autocontrol,conservare si detasare.

momentan as incepe o relatie pe doua planuri:as experimenta si m-as detasa in acelasi timp.fiecare pas inainte si-ar construi virtual drumul spre iesire.
la intrarea in labirint as lasa ghemul libertatii personale si nu m-as aventura mai departe daca mi s-ar termina firul libertatii,nu as rupe legatura cu lumea pe care am construit-o singura,cu lumea mea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu